Årets viktigaste utbildningsdag om flerspråkiga elever och likvärdig skola – 5:e upplagan
20 september 2022 – Bonnier Conference Center, Stockholm och digitalt
TalareUtbildningsreporter & författare
“I en annan klass”
Anna Grunander, Processledare grundskoleförvaltningen
Håkan Malmrot, Rektor Hovsjöskolan
Linda Martins, Pedagogisk utvecklare
Lars Häggström,
No, Ma-lärare Enbacksskolan
Pavlina Spanos,
Sv, So, Eng-lärare Enbacksskolan
Elsa Luthman,
Sv, So, Eng-lärare Enbacksskolan
Eva Looström, Processledare Lövgärdesskolan
Johanna Olsson, So-lärare Finnstaskolan & Årets pedagog 2021
Ur innehållet:
- Hur kan skolor/huvudmän öka likvärdigheten på systemnivå och bidra till en mer jämlik skola?
- Skapa ett systematiskt och kvalitetsinriktat språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i hela kommunen med andraspråksutveckling i fokus
- Så har vi arbetat för att kompensera för elever med svaga hemmiljöer och bidra till mer likvärdiga förutsättningar samt öka andelen gymnasiebehöriga
- Arbeta utifrån trelärarsystemet för att underlätta elever att uppnå högre kunskapsresultat
- Så har den svenska skolan blivit ojämlik och en klassfråga – mekanismerna som styr
- Åtgärder som går att göra på skolnivå för att utjämna skillnader
- Arbeta utifrån 3-lärarsystemet för att optimera lärare och elevers kompetens
- Hur kan ämneslärare arbeta med språkutvecklande arbetssätt i undervisningen? Konkreta exempel från en ämneslärare
- Skola som arena – en satsning för att skapa mer jämlika uppväxtvillkor
Pris & Målgrupp
- 4990 kr
Priset är exkl. moms. Lunch, kaffe och dokumentation ingår i priset.
Önskar du delta digitalt? Mejla kundtjanst@integrationsforum.se för mer information och bokning.
Konferensen vänder sig till:
– Rektorer & skolledare
– Lärare & pedagoger
– Skol- & pedagogisk utvecklare
– Studiehandledare
– Förvaltning och ansvariga verksamheter inom grundskola
Tid och plats
20 september 2022
Start: kl 09:15
Slut: kl 16:10
Bonnier Conference Centre
Torsgatan 21, Stockholm
Tel till konferensanläggningen: 08-33 66 86
Delta på plats eller digitalt