Anette Petersson från Malmö stad berättar om steg 3 i kartläggningen av nyanlända elevers kunskaper. Steget som kan bli ett levande verktyg för att bättre tillvarata elevens tidigare [...]
Kristina Jönsson är biträdande rektor och lärare på Seminarieskolan i Landskrona stad. Kristina berättar om vinsterna med att arbeta i block och om avvecklingen av introduktionsklasser. [...]
Prisbelönta skolutvecklaren Samuel Engelhardt från Göteborgs Stad berättar hur konceptet ”Skolan mitt i byn” hjälper till att vända resultaten i flerspråkiga skolor genom okonventionella metoder [...]
Kollegial samverkan i lärarlaget för bättre undervisning Forum om Nyanlända Elever, 1 februari 2017 på Folkets Hus i Stockholm. Josefin Nilsson, projektledare på Nationellt centrum för svenska [...]
Från nyanländ till nyanställd lärare Forum om Nyanlända Elever, 1 februari 2017 på Folkets Hus i Stockholm. Johan Eriksson, utbildningsförvaltningen Stockholm Stad, och Jenny Stanser, rektor [...]
Traumamedvetet bemötande i mångkulturella lärandemiljöer Forum om Nyanlända Elever, 1 februari 2017 på Folkets Hus i Stockholm. Anna Herbert, universitetslektor institutionen för psykologi [...]
Riktade insatser för bättre och snabbare integration av nyanlända elever i skolan Forum om Nyanlända Elever, 1 februari 2017 på Folkets Hus i Stockholm. Mats Wennerholm, undervisningsråd [...]
Nytänkande och samarbete ger resultat i Uppvidinge Forum om Nyanländ Elever, 1 februari 2017 på Folkets Hus i Stockholm. Caj Stigson, rektor Åsedaskolan, och Helena Baardh, lärare Åsedaskolan, [...]
Framgångsfaktorer för en bättre skolstart för nyanlända elever Forum om Nyanlända Elever, 1 februari 2017 på Folkets Hus i Stockholm. Monica Sonde, verksamhetschef för grundskolan i Södertälje [...]
Josefin Nilsson är lärare samt projektledare på Nationellt centrum för svenska som andraspråk. På Forum om Nyanlända Elever berättade hon om sitt prisbelönat utvecklings- och kvalitetsstärkande [...]